• سه شنبه ١٩ دی ١٤٠٢-١١:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٥٧
در صحن شورا صورت گرفت:5-207

تعیین تکلیف تعدادی پلاک ثبتی/ 8 مورد باغ و 2 مورد غیرباغ اعلام شد

در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی پلاک ثبتی از حیث باغ و غیرباغ بودن مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، 10 مورد پلاک ثبتی از حیث باغ و غیرباغ بودن در دویست و هفتمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند که از این تعداد 8 مورد باغ و 2 مورد غیر باغ اعلام شدند. 
اولین پلاک ثبتی که جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا شرایط و ویژگی آن را جهت بررسی اعلام کرد، ملکی به مساحت 656 متر مربع واقع در منطقه 1 بود؛ این پلاک حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین مشجر و  فاقد رای کمیسیون ماده ۱۲ بود. پلاک مذکور به دلیل تصاویر هوایی دارای رای ماده واحده جزء پنجم نیز بود؛ در مجموع کمیسیون این پلاک را باغ اعلام کرد که نظر کمیسیون با اکثریت آرای موافق اعضاء تایید شده و ملک مورد نظر باغ اعلام شد.
مورد بعدی، پلاک ثبتی به مساحت ۳.۹۷ متر مربع واقع در منطقه ۱ و فاقد حد نصاب درختان بوده و سند آن یک قطعه باغ بود. بر اساس تصاویر هوایی این پلاک نیز رای ماده واحده جزء پنجم را نیز داشت، بنابر دلایل ذکر شده، رای کمیسیون ناظر بر باغ بودن آن بود که پلاک نیز باغ اعلام شد.
پرونده بعدی مورد بررسی که شربیانی به ذکر شرایط و ویژگی‌های آن پرداخت، ملکی به مساحت ۱۲۹۰ متر واقع در منطقه 21 بود؛ حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین غیر مواد بوده کمیسیون ماده ۱۲ آن را دایر باغ اعلام کرده بود؛ نظر کمیسیون مورد تایید واقع شده و این پلاک با 15رای موافق اعضاء باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی چهارم، ملکی به مساحت ۵۷۸.5 متر مربع واقع در منطقه ۲، دارای حد نصاب درختان بود که سند مالکیت آن یک قطعه زمین مشجر با درختان موجود بود. رای کمیسیون ماده ۱۲ برای پلاک مادر این ملک دایر باغ بود که این پلاک نیز باغ اعلام شد. 
ملک مورد بررسی بعدی به مساحت ۵۰۰۰ متر واقع در منطقه ۲۱، فاقد حد نصاب درختان بوده و سند مالکیت آن یک قطعه زمین متعلق به بنیاد شهید بود. این پلاک رای کمیسیون ماده ۱۲ را نداشته اما بر اساس تصاویر هوایی دارای رای ماده واحده جزء پنجم بود. این ملک تفکیک از یک قطعه باغ بزرگ بود و به این دلیل رای کمیسیون ناظر بر باغ بودن آن بود. پلاک ثبتی مذکور با همین دلیل یعنی تفکیک از یک باغ بزرگ، باغ اعلام شد. 
مورد بعدی مورد بررسی، پلاک ثبتی به مساحت ۹۹۰ متر مربع واقع در منطقه ۱۹ بود؛ دارای حد نصاب درختان، رای کمیسیون و نیز رای ماده واحده جزء پنجم بوده و سند آن یک قطعه باغ بود، بنابراین کمیسیون آن را باغ اعلام کرده بود که نظر کمیسیون به تایید اعضا رسیده و این ملک باغ اعلام شد.
پلاک ثبتی بعدی ملکی به مساحت ۴۴۴ متر مربع واقع در منطقه ۵ بود؛ فاقد حد نصاب درختان بوده سند آن یک قطعه زمین مشجر بود. رای کمیسیون بر دایر مشجر و باغ بودن این ملک بود. پلاک ثبتی مورد بررسی نیز به دلیل تفکیک از یک باغ، باغ اعلام شد. تصاویر هوایی نیز موید موضوع بود. 
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در روند بررسی ویژگی‌های این پلاک و نیز رای کمیسیون، توضیح داد: علت رای کمیسیون ماده 12 مبنی بر باغ بودن این پلاک این بود که ماده 12 سند مادر که کل اراضی را دربر می‌گیرد، دایر مشجر بود و بر این اساس رای کمیسیون در خصوص این پلاک، باغ بوده است. 
عباسی در توضیحاتی تکمیلی اظهار داشت: مقرر شد در چارچوب ضوابط ساخت و ساز، مواردی که زمان آن‌ها گذشته و با پلاک‌های ساخته شده محاصره شده‌ و تقریبا قابلیت باغ شدن را ندارند، فرصتی برایشان در آن ساخت و ساز به منظور جبران لحاظ شود. در نهایت این پلاک با اکثریت آرای اعضاء غیر باغ اعلام شد.
پرونده نهم، به بررسی ملکی به مساحت ۹۳۰ متر مربع واقع در منطقه ۴ اختصاص داشت که این پلاک دارای حد نصاب درختان نبوده و سند آن یک قطعه زمین بود. تصاویر هوایی مربوطه هم غلبه پوشش درختان را نشان می‌داد، یا این تفاسیر، کمیسیون رأی به باغ بودن این پلاک داده بود که نظر کمیسیون به تأیید اعضاء رسیده و این پلاک ثبتی باغ اعلام شد. 
به همین ترتیب پلاک ثبتی مورد بررسی بعدی، ملکی به مساحت ۹۶۵ مترمربع واقع در منطقه ۵ بود؛ حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه توتستان بود. کمیسیون ماده 12 آن ناظر بر بایر بودن آن بود اما مطابق بند 1 ماده واحده جزء پنجم به دلیل غلبه پوشش درختان، کمیسیون این پلاک را باغ اعلام کرده بود. در این مورد هم نظر کمیسیون تأیید شده و این پلاک باغ اعلام شد. 
مورد آخر هم پلاک ثبتی به مساحت 1284 متر مربع واقع در منطقه 5 بود که این ملک حد نصاب درختان را نداشته، سند آن یک قطعه زمین بود و کمیسیون ماده ۱۲ آن را یک زمین بایر تشخیص داده بود. پس از برخی بررسی‌ها در این مورد در نهایت پیشنهاد کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک پذیرفته نشده و پلاک مورد نظر غیرباغ اعلام شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: